AKCJA ZAWODOWA TRANSFORMACJA
Opis projektu
Firma JMM Sp. z o. o. realizuje projekt pn. AKCJA ZAWODOWA TRANSFORMACJA.
Założone rezultaty projektu to:
- poprawa sytuacji społecznej u 111 kobiet i 69 mężczyzn
- podniesienie kompetencji/kwalifikacji przez 63 kobiety i 342 mężczyzn w kierunku zgodnym z potrzebami lokalnych rynków pracy
- podjęcie lub utrzymanie zatrudnienia przez 120 kobiet i 230 mężczyzn
- utworzenie i utrzymanie przez okres min. 12 m-cy 192 nowych przedsiębiorstw na terenie Małopolski Zachodniej.
Projekt jest skierowany do osób pracujących lub mieszkających lub uczących się na terenie województwa małopolskiego – Małopolski Zachodniej, tj. na terenie powiatów: chrzanowskiego, olkuskiego, oświęcimskiego i wadowickiego.
Głównym celem projektu jest złagodzenie do 31.01.2027 r. społecznych i gospodarczych skutków transformacji Małopolski Zachodniej w kierunku gospodarki neutralnej dla klimatu poprzez wdrożenie kompleksowego programu transformacji dla mieszkańców Małopolski Zachodniej, w tym 50 kobiet i 450 mężczyzn zagrożonych zwolnieniem, przewidzianych do zwolnienia, zwolnionych z przyczyn niedotyczących pracowników z branż/sektorów podlegających transformacji i bezpośrednio z nimi powiązanych, 150 biernych zawodowo kobiet zamieszkujących we wspólnym gospodarstwie domowym z ww. osobami oraz 50 osób nienależących do ww. grup, chcących rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej w Małopolsce Zachodniej.
Do kogo kierujemy projekt
Uczestnikami projektu mogą zostać osoby pracujące lub mieszkające lub uczące się na terenie Małopolski Zachodniej, tj. powiatów: chrzanowskiego, olkuskiego, oświęcimskiego, wadowickiego, nieotrzymujące równolegle wsparcia o analogicznym celu/charakterze w projekcie współfinansowanym w ramach Funduszy na rzecz Sprawiedliwej Transformacji (FST) [np. z programu śląskiego] oraz Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (zwłaszcza w ramach Działania 6.1,6.2,6.4,6.6 typ B FEM 2021-2027) oraz spełniające co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
- Posiadać status osoby przewidzianej do zwolnienia/zagrożonej zwolnieniem z branż/sektorów podlegających transformacji i bezpośrednio z nimi powiązanych tj. o głównym PKD wskazanym poniżej
- Posiadać status osoby zwolnionej z pracy z przyczyn niedotyczących pracownika nie wcześniej niż 6 m-cy przed przystąpieniem do projektu
- Posiadać status osoby biernej zawodowo zamieszkującej we wspólnym gospodarstwie domowym z osobami wskazanymi powyżej
- Posiadać status osoby pracującej, biernej zawodowo lub osoby bezrobotnej zainteresowanej założeniem działalności gospodarczej na terenie Małopolski Zachodniej
- Niespełnianie przesłanek wykluczających możliwość otrzymania wsparcia na rozpoczęcie działalności gospodarczej
Szczegółowy opis grup docelowych:
A) 240 kobiet i 460 mężczyzn pracujących/mieszkających/uczących się na terenie woj. małopolskiego – Małopolski Zachodniej w tym:
40 kobiet, 340 mężczyzn przewidzianych do zwolnienia/zagrożonych zwolnieniem i 10 kobiet, 110 mężczyzn zwolnionych z przyczyn niedotyczących pracownika w okresie nie dłuższym niż 6 m-cy przed przystąpieniem do projektu. Na warunkach preferencyjnych będą przyjmowane:
- osoby przewidziane do zwolnienia/zwolnione z przyczyn niedotyczących pracownika w okresie nie dłuższym niż 6 m-cy przed przystąpieniem do projektu
- mężczyźni
- osoby na stanowiskach robotniczych
- osoby w wieku 50+
- osoby do 30 r.ż.
B) 150 osób (150 kobiet) biernych zawodowo zamieszkujących we wspólnym gospodarstwie domowym z w/w osobami
C) 50 osób (40 kobiet,10 mężczyzn) nienależących do ww. grup, chcących rozpocząć działalność gospodarczą na terenie Małopolski Zachodniej, w tym 25 kobiet i 5 mężczyzn bezrobotnych/biernych zawodowo i 15 kobiet i 5 mężczyzn pracujących.
Preferencja dla:
- kobiet
- osób bezrobotnych i biernych zawodowo
- osób, które zamierzają zarejestrować działalność gospodarczą w miastach średnich/gminach górniczych Małopolski Zachodniej
- osób z niepełnosprawnościami (OzN)
Ze wsparcia na rozpoczęcie działalności gospodarczej nie mogą skorzystać osoby, które spełniają przesłanki wykluczające możliwość udzielenia ww. wsparcia - więcej informacji o przesłankach wykluczających możliwość ubiegania się o dotację jest zawarta w Regulaminie oraz Załączniku nr 7 do Regulaminu.
Sprawdź PKD
– sekcja B Górnictwo i wydobywanie (Działy 05, 06, 07, 09)
- Dział 05 – Wydobywanie węgla kamiennego i węgla brunatnego
- Dział 06 – Górnictwo ropy naftowej i gazu ziemnego
- Dział 07 – Górnictwo rud metali
- Dział 09 – Działalność usługowa wspomagająca górnictwo i wydobywanie
– sekcja C – 28.92 Z (Produkcja maszyn dla górnictwa i do wydobywania oraz budownictwa),
– sektory i podsektory energochłonne – zgodnie z Informacją Prezesa URE to: 24.10, 24.42, 24.43, 24.44, 24.45, 24.51, 20.13, 17.11, 17.12, 19.20, 23.14., 20.11
- 24.10 Z Produkcja surówki, żelazostopów, żeliwa i stali oraz wyrobów hutniczych
- 24.42 A Produkcja aluminium hutniczego
- 24.42 B Produkcja wyrobów z aluminium i stopów aluminium
- 24.43 Z Produkcja ołowiu, cynku i cyny
- 24.44 Z Produkcja miedzi
- 24.45 Z Produkcja pozostałych metali nieżelaznych
- 24.51 Z Odlewnictwo żeliwa
- 20.13 Z Produkcja pozostałych podstawowych chemikaliów nieorganicznych
- 17.11 Z Produkcja masy włóknistej
- 17.12 Z Produkcja papieru i tektury
- 19.20 Z Wytwarzanie i przetwarzanie produktów rafinacji ropy naftowej
- 23.14 Z Produkcja włókien szklanych
- 20.11 Z Produkcja gazów technicznych.
Wsparcie w ramach projektu
WSPARCIE JAKIE OFERUJEMY W RAMACH PROJEKTU
- płatne 3-miesięczne staże zawodowe ze stypendium stażowym
- szkolenia zawodowe (śr. 96 godz.) ze stypendium szkoleniowym
- wsparcie pośrednika pracy
- poradnictwo psychologiczne
- poradnictwo zawodowe: indywidualne oraz grupowe
- doposażenie lub wyposażenie stanowiska pracy (max. 42 034,56 zł na stanowisko)
- subsydiowane zatrudnienie (max. 62 167,68 zł/1 osoba)
- wsparcie szkoleniowe i doradcze przed rozpoczęciem działalności gospodarczej
- jednorazowe dotacje na założenie jednoosobowej działalności gospodarczej w wysokości do 42 034,56 zł
Harmonogram form wsparcia
Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością
Dostępność architektoniczna
Adres Biura Projektu: Rynek 4, pok. 2.7 (II piętro), 32-300 Olkusz (budynek dawnego starostwa w Olkuszu).
1. Budynek dawnego starostwa w Olkuszu (Rynek 4) jest usytuowany w południowej pierzei Rynku, w jego południowo-zachodnim narożniku.
2. Do budynku prowadzą 3 wejścia: główne (od strony Rynku), boczne (wejście od ulicy Basztowej) oraz wejście od strony ogrodu (dostęp do ogrodu: bramka od strony ulicy Basztowej) Dostęp do wejścia od strony ul. Basztowej, oraz do wejścia od strony ogrodu jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych.
3. Recepcja znajduje się w centralnej części lobby, wejście od każdej ze stron.
4. W budynku są windy. Windy posiadają przyciski dla osób niepełnosprawnych.
5. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze,
6. Przed budynkiem (w odległości ok. 25m) wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
7. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
8. W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.
9. W budynku znajdują się dwie toalety dla niepełnosprawnych, na parterze, I piętrze (przy windach), oraz na II piętrze (na końcu korytarza).
10. Ciągi komunikacyjne są przystosowane do osób z niepełnosprawnościami.
Istnieje możliwość wstępu z psem asystującym lub psem przewodnikiem. W razie potrzeby pracownicy biura projektu pomagają osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim wjechać do budynku.
W budynku nie ma progów ograniczających wjechanie wózkiem inwalidzkim. Bezpłatny parking mieści się przy ul. Mickiewicza 18.
Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami firma JMM Sp. z o.o. zapewnia obsługę w formie określonej w tym wniosku.
Pracownicy biura pomagają osobom z niepełnosprawnościami np. w wypełnieniu dokumentów, dokumenty promocyjno-informacyjne opracowane są w sposób prosty i łatwy. Na każdym etapie realizacji projektu pracownicy służą pomocą oraz używają zrozumiałych słów i prostych komunikatów.
Osoby z niepełnosprawnościami mogą na etapie wypełniania formularza zgłoszeniowego poinformować pracowników projektu o dodatkowych potrzebach umożliwiających im udział w projekcie:
- w przypadku osób głuchoniemych – prosimy o wcześniejsze ustalenia terminu spotkania w celu zapewniania tłumacza polskiego języka migowego
- zapewniamy możliwość wejścia i uczestniczenia z psem asystującym
- w przypadku konieczności zapewnienia asystenta prosimy o wcześniejsze ustalenia terminu spotkania
- pracownicy zostali przeszkoleni z podstawowych zasad komunikacji i właściwego zachowania wobec osób z niepełnosprawnościami
- materiały informacyjno-promocyjne są przygotowane, w wersji papierowej i w wersji elektronicznej, opisane prostym i łatwym językiem
- używany język jest zrozumiały dla przeciętnego obywatela (zawiera jak najmniej specjalistycznego słownictwa, unika się skomplikowanej składni, zachowuje naturalny szyk zdania)
- w przypadku innego rodzaju zapotrzebowania związanego z niepełnosprawnością prosimy o kontakt z naszymi pracownikami, którzy dołożą wszelkich starań, aby usprawnić udział w projekcie
- zapewniamy wsparcie dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami
Jak do nas dojechać?
Biuro Projektu JMM Sp. z o.o. zlokalizowane jest w ścisłym centrum Olkusza, ul. Rynek 4 (budynek po dawnym Starostwie), pokój 2.7 (poddasze). W budynku znajduje się winda.
Biuro mieści się ok. 1200 metrów od dworca PKP/PKS.
Szczegółowy rozkład komunikacji miejskiej w Olkuszu znajduje się na stronie http://www.zkgkm-olkusz.pl/rozklad/
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej skontaktuj się z nami:
tel. 32 442 00 27, email: fst@jmm.net.pl
Dokumenty
Załączniki do formularza zgłoszeniowego
Umowa uczestnictwa w projekcie
Załączniki
I nabór 10-17 czerwca 2024 r. Dopuszczalne formy składania wniosków do naboru opisane zostały szczegółowo w Regulaminie §4.
II nabór 20-23 sierpnia 2024 r. Dopuszczalne formy składania wniosków do naboru opisane zostały szczegółowo w Regulaminie §4.
III nabór 26-29 sierpnia 2024 r. Dopuszczalne formy składania wniosków do naboru opisane zostały szczegółowo w Regulaminie §4.
IV nabór 16-18 września 2024 r. Dopuszczalne formy składania wniosków do naboru opisane zostały szczegółowo w Regulaminie §4.
V nabór 19-21 września 2024 r. Dopuszczalne formy składania wniosków do naboru opisane zostały szczegółowo w Regulaminie §4.
VI nabór 17-19 października 2024 r. Dopuszczalne formy składania wniosków do naboru opisane zostały szczegółowo w Regulaminie §4.
VII nabór 23-25 października 2024 r. Dopuszczalne formy składania wniosków do naboru opisane zostały szczegółowo w Regulaminie §4.
VIII nabór 18-23 listopada 2024 r. Dopuszczalne formy składania wniosków do naboru opisane zostały szczegółowo w Regulaminie §4.
Komisja naboru I
Komisja naboru II
Komisja naboru III
Komisja naboru IV
Komisja naboru V
Wyniki naboru I
Wyniki naboru II
Wyniki naboru III
Wyniki naboru IV
Wyniki naboru V
Wykaz podmiotów
OWU
Kontakt
Zgłoszenie do udziału w projekcie następuje na podstawie czytelnie wypełnionych w języku polskim i podpisanych dokumentów rekrutacyjnych:
- wypełniony i podpisany FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY wraz z oświadczeniami oraz wymaganymi załącznikami
- zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) lub potwierdzenie wygenerowane z Platformy Usług Elektronicznych ZUS w przypadku osób niezarejestrowanych w urzędzie pracy, uwzględniające adres zamieszkania (instrukcja wygenerowania zaświadczenia z PUE ZUS: https://www.youtube.com/watch?v=mCqTC7763Fg) lub zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy (PUP) o posiadaniu statusu osoby bezrobotnej w dniu jego wydania, w przypadku osób zarejestrowanych jako bezrobotnej w urzędzie pracy, uwzględniające adres zamieszkania lub zaświadczenie od pracodawcy uwzględniające adres zamieszkania (wg wzoru z Załącznika nr 6 – nie dotyczy osób niepracujących)
Dokumentację zgłoszeniową kandydaci składają w oryginale w jednym egzemplarzu osobiście w Biurze Projektu, listownie pocztą na adres Biura Projektu, elektronicznie z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
Pracownicy Biura Projektu przyjmują dokumenty:
- poniedziałek w godzinach 10:00-18:00
- wtorek-piątek w godzinach 08:00-15:00
- 1-a sobota miesiąca w godzinach 08:00-14:00
Obserwuj nasze social media: https://www.facebook.com/jmmspzoo/?locale=pl_PL
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #AkcjaZawodowaTransformacja
Działania w ramach Projektu „AKCJA ZAWODOWA TRANSFORMACJA” FEMP.08.01-IP.02-0027/23 są realizowane zgodnie z Regulaminem wyboru projektów, z zachowaniem obowiązujących standardów usług oraz Wytycznych i dokumentów, w tym:
1. Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 8 Fundusze europejskie dla sprawiedliwej transformacji Małopolski Zachodniej, Działanie FEMP.08.01 Działania na rzecz poprawy sytuacji na rynku pracy. Projekt „AKCJA ZAWODOWA TRANSFORMACJA” ma na celu Złagodzenie do 31.01.2027 r. społecznych i gospodarczych skutków transformacji Małopolski Zachodniej w kierunku gospodarki neutralnej dla klimatu poprzez wdrożenie kompleksowego programu transformacji dla mieszkańców Małopolski Zachodni w szczególności poprzez:
a. poradnictwo zawodowe indywidualne i grupowe,
b. poradnictwo psychologiczne,
c. pośrednictwo pracy,
d. aktywny monitoring rynku pracy i współpraca z pracodawcami,
e. szkolenia i kursy podnoszące kompetencje/kwalifikacje zawodowe,
f. staże zawodowe,
g. subsydiowane zatrudnienie,
h. refundacja kosztów wyposażenia/doposażenia stanowiska pracy,
a. wsparcie szkoleniowo-doradcze i finansowe na rozpoczęcie działalności gospodarczej
Więcej:
https://fundusze.malopolska.pl/szop
2. Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027(…) w regionalnym programach na lata 2021-2027, tj. pisemnymi instrukcjami, które określają ujednolicone warunki i procedury dotyczące kwalifikowalności wydatków.
Więcej:
https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-dotyczace-kwalifikowalnosci-2021-2027
3. Wytycznymi dotyczącymi monitorowania postępu rzeczowego realizacji projektów na lata 2021-2027, tj. których celem jest ustanowienie ogólnych zasad w zakresie monitorowania postępów rzeczowych, wspólnych dla wszystkich programów na lata 2021-2027, niezbędnych do monitorowania polityki spójności na poziomie Uczestnika/czki projektu.
Więcej:
https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-dotyczace-monitorowania-postepu-rzeczowego-realizacji-programow-na-lata-2021-2027/
4. Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r. (Dz. Urz. UE C 326 z 26.10.2012, str. 391) w zakresie niedyskryminacji, równości szans kobiet i mężczyzn, różnorodności kulturowej, religijnej i językowej, integracji osób niepełnosprawnych, dostępu do pośrednictwa pracy, godzenia życia rodzinnego z zawodowym.
Więcej:
https://archiwum.mrips.gov.pl/spoleczne-prawa-czlowieka---niowa/prawa-czlowieka-w-unii-europejskiej/karta-praw-podstawowych-unii-europejskiej/
5. Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych, sporządzoną w Nowym Yorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), w zakresie odnoszącym się do zakresu projektu i wnioskodawcy. Projekt wpisuje się w zasady konwencji: poszanowania przyrodzonej godności, autonomii osoby, w tym swobody wykonywania wyborów, a także poszanowanie niezależności osoby, niedyskryminacji, pełny i skuteczny udział i włączenie w społeczeństwo, poszanowanie odmienności i akceptacji osób niepełnosprawnych, będących częścią ludzkiej różnorodności i całej ludzkości, równości szans, dostępności, równości mężczyzn i kobiet.
Więcej: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu20120001169
6. Art. 9 Rozporządzenia ogólnego Konwencji ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych (w szczególności art. 19), w tym Komentarzami Ogólnymi 4 i 5 oraz uwagami końcowymi dla Polskiego Komitetu ONZ ds. Praw Osób Niepełnosprawnych tj.: projekt jest realizowany z poszanowaniem zasad równości, wolności wyboru, prawa do niezależnego życia, dostępności i zakazu form segregacji.
Więcej:
https://niepelnosprawni.gov.pl/art,49,dokumenty-organizacji-narodow-zjednoczonych
7. Zasadą równości kobiet i mężczyzn: w toku projektu realizowany będzie bieżący monitoring realizacji zasady równości szans na każdym etapie wdrażania projektu, rozkład płci w grupie docelowej stanowi odzwierciedlenie dostosowania wsparcia dla GD, w tym w szczególności K; wsparcie projektowe opiera się na zasadach indywidualnego podejścia do każdego UP (brane pod uwagę będą osobiste potrzeby i możliwości), tematyka zajęć, wykorzystywane metody i narzędzia pracy dydaktycznej są dostosowane do zróżnicowanych, indywidualnych potrzeb i predyspozycji Uczestników/czek. Materiały szkoleniowe wykorzystywane w procesie dydaktycznym upowszechniają niestereotypowy wizerunek kobiet i mężczyzn w niestandardowych rolach i sytuacjach. Beneficjent zapewnił także RÓWNOŚCIOWE ZARZĄDANIE PROJEKTEM, tj.: personel został dobrany na podstawie kryterium umiejętności i kwalifikacji dostosowanych do specyfikacji projektu. Każdy z pracowników posiada odpowiednią wiedzę w zakresie obowiązku przestrzegania zasady równości szans w tym równości płci kobiet i mężczyzn oraz umiejętności jej praktycznego zastosowania podczas realizacji projektu.
Więcej:
https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-dotyczace-realizacji-zasad-rownosciowych-w-ramach-funduszy-unijnych-na-lata-2021-2027-1/
8. Standardami dostępności dla polityki spójności na lata 2021-2027 - projekt jest zgodny z celami głównymi, tj. zapewnia osobom z niepełnosprawnościami, na równi z osobami pełnosprawnymi, dostępu do udziału w projekcie w zakresie udziału, użytkowania, zrozumienia, komunikowania się i skorzystania z jego efektów. Uwzględnia potrzeby osób z różnymi niepełnosprawnościami, w szczególności osób:
- z niepełnosprawnością ruchową,
- niewidomych i słabowidzących,
- głuchych i słabosłyszących,
- z niepełnosprawnością intelektualną,
- z zaburzeniami lub chorobami psychicznymi,
- z trudnościami komunikacyjnymi.
Więcej:
https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/dokumenty/wytyczne-dotyczace-realizacji-zasad-rownosciowych-w-ramach-funduszy-unijnych-na-lata-2021-2027-1/
9. Zasadą zrównoważonego rozwoju: wpływ projektu na realizację idei zrównoważonego rozwoju jest neutralny (projekt nie wymagał oceny oddziaływania na środowisko zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko). Beneficjent realizuje działania wpisujące się w założenia zrównoważonego rozwoju na każdym etapie jego wdrażania. W toku realizacji projektu korzystanie ze sprzętu, komputerów i urządzeń biurowych przebiega w racjonalny sposób, ograniczający nadmierne zużycie energii elektrycznej. Archiwizacja dokumentów jest prowadzona w wersji elektronicznej na komputerach pracowników lub na dyskach zewnętrznych. W biurze projektu w miarę możliwości stosowany jest druk dwustronny w celu ograniczenia zużycia papieru, a materiały szkoleniowe, potrzebne do realizacji zadań oraz biurowe konieczne do realizacji projektu zakupione zostały ze zwróceniem uwagi na poszanowanie zasady fair trade oraz na ekologiczny aspekt wyżej wymienionych pomocy (notatniki/zeszyty z papieru powstałego w wyniku przetworzenia makulatury, długopisy z wymiennymi wkładami itd.).
10. Zasadą „Nie czyń poważnych szkód” (ang. DNSH – do not significant harm), projekt jest neutralny w zakresie klimatu i środowiska a także nie powoduje szkód w środowisku naturalnym, zgodnie z Oceną DNSH dla Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027.
Więcej:
https://fundusze.malopolska.pl/sites/default/files/2023/09/3369/05_Ocena_DNSH_malopolskie.pdf
W przypadku podejrzenia niezgodności projektu lub działań, związanych z realizacją projektu przez Beneficjenta z Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej (KPP) lub Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych (KPON) wyślij zgłoszenie e-mail: fst@jmm.net.pl lub zadzwoń: tel. 32 442 00 27